Tweede fase spoorplan Bilthoven: nieuwe buitendienststelling
Tweede fase spoorplan Bilthoven: nieuwe buitendienststelling

Tweede fase spoorplan Bilthoven: nieuwe buitendienststelling.

In het voorjaar van 2016 moet het treinverkeer langs Bilthoven korte tijd stilgelegd voor de laatste fase van een ingrijpend vernieuwingsproject van ProRail. Soil-ID werkt mee om de buitendienststelling zo kort mogelijk te houden. ProRail heeft eind 2015 een grootscheepse verbouwing van het stationsgebied in Bilthoven opgeleverd. Ons aandeel in dat project: een bouwput voor een spoortunnel voor langzaam verkeer injecteren. ProRail realiseert in 2016 nog een onderdoorgang. Ditmaal is de spoorwegovergang van de Leijenseweg aan de beurt om te worden vervangen door een spoorviaduct voor zowel snel- als langzaam verkeer.

In het weekeinde van 9 april was daarvoor voor de derde en laatste keer een buitendienststelling van het treinverkeer nodig. In opdracht van de bouwcombinatie Hegeman-Mobilis injecteerden we in  ± 12uur, in totaal ongeveer 300 m2 grond onder de  bouwput die wordt gegraven om het op locatie gebouwde spoordek onder het spoor te schuiven. Het treinverkeer is slechts twee dagen onmogelijk geweest op dit traject. Maandag 10 april reden de eerste treinen al weer over het spoor.

Dit was niet bepaald het eerste spoorviaduct dat we mede mogelijk hebben gemaakt. In Helmond, Oss en Harderwijk werden eerder al soortgelijke projecten gerealiseerd. In Bunnik maakten we zelfs twee buitendienststellingen mee en ook in Woerden en Zevenaar.

©2019 Soil-ID    -     Disclaimer    -    Internetbureau: Webton.nl